wtorek, 25 sierpnia 2009

Szkoła

Dzięki za miłe słowa :) W szkole jest SUPER. Na początku się strasznie bałam, przybrany brat podśmiewał się ze mnie, bo aż wyginałam palce z nerwów, ale wszystko jest już ok. Nie mam problemów ze znalezieniem klas - wszystkie są rozmieszczone w bardzo logiczny sposób. Lunch to bardzo specyficzny czas. W szkole jest ponad 3 000 uczniów i w czasie posiłku jesteśmy podzieleni na trzy grupy. Nie ma zbyt dużego podziału jak na filmach, bo jest nas za dużo, do tego są baaardzo długie stoły. Biali trzymają się raczej razem, a czarni razem, ale to nie jest regułą, ponieważ ja ze względu na moje przybrane rodzeństwo jestem w mieszanej grupie, a właściwie większość to czarni, np. futbolista wielkości 2x2 z małym plecaczkiem z superbohaterami, któremu mamusia robi kanapeczki z masłem orzechowym i dżemem :) . Nie mam z nimi lunchu, ale mówię teraz ogólnie, przed i po szkole. Nauczyciele są mili, na pierwszej lekcji czytają listę i sto razy powtarzają, że jeżeli nazywasz się Lily, ale wolisz żeby mówili do ciebie Sweet Sugar, to nie ma problemu.
Dzisiaj na historii powiedziałam, że jestem z Polski, a Josh zapytał się inteligentnie, czy mówię po Polsku! Cała klasa go wyśmiała, pani kazała się zastanowić, czy on umie mówić po Angielsku i samemu odpowiedzieć sobie na to pytanie. Na angielskim przerabiamy temat American Dream i mówimy o tym, jaką to ostoją są Stany. Jeżeli mam być szczera, to już mnie to irytuje, bo ile można gadać jak cudownie jest w U.S. i jak biedni ludzie z całego świata uciekają do Ameryki.
Co do pogody, to kiedy rano wstaję i wychodzę do szkoły chodniki są mokre, teraz np. mamy burze, wczoraj też była, wieczorem padało, ale w basenie mimo wszystko jest ponad 30 stopni Celsjusza, więc opady nie przeszkadzają w niczym. W powietrzu czuć wilgoć, ale właściwie wszystkie pomieszczenia są klimatyzowane :)
Moja książka od historii ma 1 100 stron i jest STRASZNIE ciężka.
Pozdrawiam, Jess (obchodząca jutro urodziny!)


PS. Dostałam już kartkę urodzinową od koordynatora, oprócz tego wybieramy się do Tampy do restauracji. Zapowiada się miły wieczór!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zobacz również:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...